ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پزشکیان در بریکس : آمریکا برای حل مشکلات خود از دلار به عنوان سلاح استفاده می‌کند اخبار ایران

پزشکیان در بریکس : آمریکا برای حل مشکلات خود از دلار به عنوان سلاح استفاده می‌کند
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش پایگاه خبری 598، مسعود پزشکیان ظهر امروز چهارشنبه در نشست اصلی سران بریکس در قازان روسیه ضمن تشریح ظرفیت‌های متقابل بریکس و جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و اراده 5 پیشنهاد مهم در راستای تحقق اهداف تشکیل این نهاد بین‌المللی تصریح کرد: پیگیری برنامه‌های بسیار متنوع درون گروهی، بدون داشتن یک دبیرخانه کوچک و چابک مشکل خواهد بود.
پیشنهاد می‌کنم بررسی چگونگی تشکیل این دبیرخانه در دستور کار وزارتخانه‌های امور خارجه قرار گیرد.
متن کامل سخنان رئیس جمهور در اجلاس اصلی سران بریکس به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای ولادیمیر پوتین، رئیس محترم جمهوری فدراسیون روسیه
رؤسای محترم جمهور و نخست وزیران گرامی
عالی‌جنابان
از آنجایی که بریکس اهداف بسیار بزرگ و مهمی در هر سه رکن سیاسی-امنیتی، اقتصادی-مالی و فرهنگی-مردمی دارد، با مجموعه عملکرد خود نشان داده است که در آینده نقش ویژه‌ای در روند معادلات سیاسی و تحولات مرتبط خواهد داشت.
بریکس در بستر پارادایم چندجانبه‌گرایی، نمونه‌ای شاخص و الگویی موفق از همکاری‌های توسعه یافته در بطن جهان جنوب است که طیف کثیری از کشورها را مجذوب خود ساخته است.
در ارتباط با شتاب تحولات جهانی و تهدید صلح و امنیت انسانی در منطقه غرب آسیا، خوشبختانه در طول سال گذشته گام‌های مهمی برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای بین‌المللی برداشته شد؛ برگزاری اجلاس فوق‌العاده سران بریکس با محوریت موضوع غزه و همچنین برگزاری نشست‌های دیگر در سطوح معاونین وزارت‌خانه‌های امور خارجه، از مصادیق همکاری در این دوره بوده و دست‌آوردهای خوبی را نیز به همراه داشته است.
جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تحولات فلسطین و لبنان خواستار آتش‌بس فوری و دائمی، عقب‌نشینی کامل نظامیان رژیم اشغالگر از مناطق تحت اشغال و امدادرسانی فوری به مردم غزه و آوارگان لبنان است.
همکاران گرامی
جهان جنوب در نابرابری، بی‌عدالتی و مشکلات اقتصادی دست و پا می‌زند. نسل کنونی و آیندگان، میزان موفقیت بریکس را با اعداد و ارقام و سطح توسعه‌یافتگی و تحول در رشد شاخص‌های اقتصادی خواهند سنجید. با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر، نشست‌ها و برنامه‌های متنوعی با حضور وزیران اقتصاد و دارایی، بازرگانی، انرژی و رؤسای بانک‌های مرکزی برگزار شده است، مایلم پیشنهادهای زیر را مطرح نمایم:
اول- در عین عدم غفلت از دو رکن سیاسی-امنیتی و فرهنگی-مردمی، در سال آینده اولویت برنامه‌هایمان را به مسائل اقتصادی-مالی بدهیم و از همه نهادهای دولتی و خصوصی کشورهای متبوع‌مان بخواهیم که بر شتاب حرکت خود در ایجاد همکاری‌های به هم پیوسته اقتصادی و تجاری و استفاده از ظرفیت‌های داخل بریکس بیافزایند.
دوم- از چالش‌های بسیار مهم که کشورهای یک جانبه‌گرا علیه کشورهای مستقل و آزادی‌خواه تحمیل کرده‌اند، تحریم‌های اقتصادی است. سال‌ها پیش کشورهای تحت تحریم به تعداد انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسید، ولی اکنون میلیون‌ها انسان در ده‌ها کشور در یک فرایندی غیر قانونی و ضدحقوق بشری مورد هدف‌های تحریمی در ابعاد مختلف قرار گرفته‌اند. مقابله با تحریم‌های غیرقانونی نیازمند اقدام گروهی و اجرای سازوکارهای مشترک است. خوشبختانه بریکس مخالفت خود را با تحریم بارها اعلام داشته و شمه‌ای از آن در اعلامیه قازان و اسناد دیگر به وضوح بازتاب داشته است، ولی برای اینکه در آینده هیچ کشوری جرأت و توان تحریم دیگران را نداشته باشد، ضروری است گام‌های عملی و حساب شده برداریم.
سوم- در حال حاضر بیشتر کشورهای دنیا از اینکه آمریکا برای حل مشکلات داخلی و مالی خود، از دلار به عنوان سلاح و یا ابزار کنترل دیگر کشورها استفاده می‌کند، ناراضی هستند. دنیا بریکس را با هدف تلاش برای کاستن از قدرت دلار و افزایش مبادلات با پول‌های ملی می‌شناسد. این اقدامات به همراه راه‌اندازی و استفاده از ارزهای دیجیتال و بسترسازی برای استفاده از سازوکارها و فناوری‌های جدید مالی نظیر پیام رسان‌ها، در راستای اهداف اصلی بریکس است.
اینکه کشورهای عضو بریکس بزرگترین تولید کنندگان و در عین حال بزرگترین مصرف‌کنندگان انرژی، مواد غذایی و دیگر کالاها هستند و به مهمترین خطوط مواصلاتی و ترانزیتی دسترسی دارند، مزیت بسیار بزرگی است که موجب می‌شود انجام مبادلات با پول‌های ملی به سهولت انجام گیرد.
چهارم- کشورهای شمال همواره برای دستیابی کشورهای جنوب به فناوری‌های نوین مانع تراشی کرده‌اند، لذا ما وظیفه داریم با تشریک مساعی، مبادله اطلاعات، سرمایه‌گذاری مشترک و دیگر اقدامات، خود را به فناوری‌های نوین مجهز سازیم.
و پنجم- ضروری است بانک توسعه نوین(NDB) که یکی از نهادهای برآمده از بریکس به شمار می‌رود، تقویت شود و با پذیرش اعضای جدید و افزایش سرمایه بتواند در جهت توسعه زیرساخت‌های این کشورها گام بردارد. جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا همکاری‌های تنگاتنگی با این بانک داشته باشد.
با توجه به پیشنهادهای مطرح شده، لازم است اشاره کنم، جمهوری اسلامی ایران از توانمندی‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف برخوردار است و در مجموعه بریکس همکاری‌های مشترک و سودمندی را می‌تواند رقم بزند و در این خصوص علاقمند به تبادل تجربه و معرفی دست آورده‌ای خود هستیم.
همچنین جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از موقعیت استراتژیک، بستر عبور چندین کریدور حمل و نقل بین‌المللی از جمله کریدورهای شمال–جنوب و شرق–غرب بوده و می‌توانیم با توسعه همکاری‌های سازنده، شبکه جدیدی از روابط ترانزیتی برای انتقال انرژی و یا کالاهای تجاری در بستر بریکس، ایجاد نمائیم.
عالیجنابان
پیگیری برنامه‌های بسیار متنوع درون گروهی، بدون داشتن یک دبیرخانه کوچک و چابک مشکل خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم بررسی چگونگی تشکیل این دبیرخانه در دستور کار وزارتخانه‌های امور خارجه قرار گیرد.
در پایان بار دیگر از جناب آقای ولادیمیر پوتین به خاطر میزبانی شایسته و برگزاری موفق این اجلاس تشکر می‌کنم و ضمن تبریک پیشاپیش ریاست کشور برزیل برای سال آینده، امیدوارم در دوره جدید، شاهد تقویت پیوندهای دوستی و ایجاد فصل جدیدی از همکاری‌ها برای رسیدن به اهداف گروه و تکمیل فرایندهای مرتبط با کسب منافع جمعی باشیم.
از توجه شما سپاسگزارم.
گزارش خطا 0 پسندیدم لینک کوتاه کپی لینک پزشکیان بریکس اخبار ویژه

ایرانیان جهان

گزارش جریان رسانه‌ای مسموم داخل کشور از کجا خط می‌گیرند؟/ «السنوار جاسوس اسرائیل بود»! «آیت الله میرباقری تئوریسین جنگ است»!

ایرانیان جهان

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری: شورای‌نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرد/ تکذیب اظهارات پزشکیان

ایرانیان جهان

واکنش آیت الله میرباقری به تیتر روزنامه هم میهن

ایرانیان جهان

اظهار درماندگی حمید فرخ‌نژاد ؛ آقای بازیگر عاقبت وطن فروشی همین است؟!

ایرانیان جهان

پاسخ مفصل مجری پاورقی به علی دایی که گفته بود مسئولان فقط به فکر غزه و لبنان هستند!

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

جدیدترین اخبار پربازدید ها راننده 19ساله و بدون گواهینامه عامل تصادف مرگبار کرج بود! این دارو خطر یکی از بدترین سرطان‌ها را نصف می‌ کند تب سرماخوردگی را با این دارو تسکین دهید طرح ترسناک روی خودروی حمل جنازه در تهران! 8 گیاه جادویی برای آرامش اعصاب! این نوشیدنی طبیعی و مقوی قاتل سرماخوردگی است دلایل خارش چشم قدرتمندترین پراید جهان رونمایی شد +عکس مطالعه جدید درباره مکمل ویتامین دی و ارتباط آن با فشار خون، سطح کلسترول و انسولین شـام آخـر مادر و 3 دخترش در خانه همسایه دانشمندان راز تنظیم ساعت داخلی بدن را کشف کردند جسد مارادونا منتقل شد سوزش معده نشانه چیست ؟ این علامت نشان دهنده رفلکس معده‌ است بهترین زمان ورزش از نظر طب ایرانی اعدام 2 سارق مسلح در ملاءعام بهترین ساعت خواب و بیداری در فصل پاییز بدترین چیزی که می توانید برای صبحانه بخورید | بهترین مواد غذایی برای صبحانه کدام است؟ اعترافات پسری که دختر 16 ساله را آتش زد کلاهبرداری با سواستفاده از لقب کارآفرین آیا می‌ارزید نیمی از ملت ما درماجرای تسخیر لانه جاسوسی شهید شوند؟/ پاسخ امام خمینی (قدّس سرّه) + فیلم شرط بهبود اقتصاد، FATF نیست داشتن برنامه و همت است ما قصه یحیی را سال‌ها برای بچه‌هایمان تعریف خواهیم کرد ورود دادستانی به پرونده رشوه علیرضا بیرانوند | اعلام جرم علیه کاپیتان سابق استقلال بازنمایی "مقاومت" درآخرین‌سکانس زندگی مجاهدقهرمان یحیی السّنوار: "عزم، استقامت و عدم تسلیم" صفحه اول روزنامه‌های یکشنبه 29 مهر ماه درخواست مهم موسیمانه از مدیران استقلال | یک خرید فوری برای آبی‌ها نشان عالی مسئولیت اجتماعی به بانک مسکن رسید پرداخت تسهیلات مرابحه 300 میلیون تومانی بانک مسکن به کارکنان شرکت ها در طرح «کارگشا» راستی آزمایی یک گزاره نادرست درباره ایران/ از جیب مردم برای مقاومت هزینه می‌شود؟

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

شبکه های اجتماعی image/svg+xml حزب الله پس از نصرالله، خطرناک تر و بسیار دردسرساز تر برای اسرائیل خواهد بود image/svg+xml روایت توئیتری‌ها از حضور سردار قاآنی در تشییع شهید نیلفروشان image/svg+xml "سوییت سنوار" صهیونیست‌ها را عصبانی کرد image/svg+xml خبرسازی جدید رسانه‌های رژیم درباره سردار قاآنی نشانه چیست؟ image/svg+xml کاربران توئیتری از وعده صادق 2 چه نوشتند؟ image/svg+xml دلیل جالب رسایی برای نرفتن به جنگ با اسرائیل

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

پربحث ترین عناوین آیا می‌ارزید نیمی از ملت ما درماجرای تسخیر لانه جاسوسی شهید شوند؟/ پاسخ امام خمینی (قدّس سرّه) + فیلم (1 نظر) پر طرفدار ترین ها راستی آزمایی یک گزاره نادرست درباره ایران/ از جیب مردم برای مقاومت هزینه می‌شود؟ شرط بهبود اقتصاد، FATF نیست داشتن برنامه و همت است در آخرین درگیری یحیی السنوار با نیروهای اشغالگر چه گذشت؟ استفاده روزنامه کرباسچی از تاکتیک منافقین! تشدید برخورد با گران‌فروشی لبنیات آغاز شد سوال بازدیدکننده از غرفه اسرائیلی؛ تکنولوژی کودک کشی دارید؟ آدرس دروغین تنش زدایی؛ اروپا دنبال تنش افکنی بود معمای پیجرها؛ چگونه موساد پیچیده‌ترین ترور تکنولوژیک را رقم زد؟ تماس با ما درباره ما پیوند ها جستجو آرشیو آب و هوا اوقات شرعی خبرنامه نظرسنجی RSS تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به 598 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. / طراحی و تولید: "ایران سامانه"

ایرانیان جهان


لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1241428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اکرم عفیف بهترین بازیکن آسیا شد

همه آنچه درباره لغو پروازهای ایران ایر به اروپا و پس از آن می‌دانیم / حالا مسافران ایرانی چطور باید به مقاصد خود پرواز کنند (فیلم)

توطئه‌های تحریک‌آمیز غرب برای دوران بعد از انتخابات گرجستان

سفر 21 روزه خانواده شهردار تهران به اروپا/ آقای داماد بیش از 80 سفر خارجی داشته است؟

مورینیو: حمایت و اعتماد منچستریونایتد را نداشتم؛ هنوز هم می‌توانیم قهرمان لیگ برتر شویم!

عجیب اما واقعی؛ افغانستان به دنبال میزبانی جام‌جهانی

بازگشت 973 هزار نفر مهاجر به افغانستان در سه ماه گذشته

افغانستان: به دنبال میزبانی جام‌جهانی هستیم

نبرد قدرت سخت و نرم غرب در غزه؛ چه کسی پیروز خواهد شد؟

وزیر دفاع آمریکا ادعای تل‌آویو درباره مخفیگاه حزب‌الله را زیر سوال برد

هشدار برای شناگران/ خطرناک‌ترین آب‌های روی زمین که خفه‌تان می‌کند

ادعای آمریکا: نیروهای کره شمالی در روسیه حضور دارند

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ بُهت صهیونیست‌ها از نفوذ اطلاعاتی ایران

بلینکن راهی لندن می‌شود

عراقچی: آینده بریکس نویدبخش است

پیشنهاد پوتین برای ایجاد پلتفرم سرمایه‌گذاری جدید در بریکس

اکونومیست: واشنگتن مخفیانه طرح پیروزی زلنسکی را رد کرد

تاکید «بریکس» بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

ماجرای رسوب کالاهای اساسی روی کشتی و سهمیه بندی واردات

افشای بدهی بانکی میلیاردی استقلال و پرسپولیس

همتی: بریکس در حال ایجاد بانک جهانی جدید است

بودجه 1404 در کش و قوس ارز، بنزین و استقراض

انتصاب مجید خوبیاری به عنوان رئیس کمیته آموزش فدراسیون ووشو و مینا نظری به عنوان دبیر کمیته آموزش و پژوهش

تاکید عراق بر حمایت همه جانبه از فلسطین و لبنان

قائم پناه: بانک‌ها به جای بنگاه‌داری به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کمک کنند

5 پیشنهاد مهم از سوی پزشکیان به سازمان بریکس /شبکه جدیدی از روابط ترانزیتی برای انتقال انرژی و یا کالاهای تجاری، ایجاد نماییم

حمایت از تولید و صادرات دفاع از قدرت نظام است

مجاهد: بندر چابهار فرصت اقتصادی برای افغانستان، ایران و هند است

پزشکیان: تصمیمات بریکس باید ضمانت اجرایی داشته باشد

پیگیری رفع مشکلات 10 واحد اقتصادی استان کرمانشاه در ستاد تسهیل

متکی: روسیه به تعهد خود درباره تحویل موشک‌های S 300 و S 400 عمل کند

با دبیرخانه کوچک و چابک مشکلات حل می‌شود

تشکیل پرونده برای 5500 خانه خالی در تهران

معاون وزیر کشور: نیازمند ابزارها و رویکردهای جدید در حوزه تنظیم بازار هستیم

آدم‌فضایی‌ها در ژاپن به هستی مهدوی حمله کردند!

قطر بازار فروش گاز را به رقبایش باخت

برنامه مسابقات تیم ملی هندبال بانوان در آسیا اعلام شد – رسانه7 | اخبار ورزشی

اعطای وام 35 میلیارد یورویی اروپا به اوکراین از محل سود دارایی‌های مسدودشده روسیه

ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و اسپارتا پراگ از تلویزیون+ پخش آنلاین

ساعت پخش زنده بازی لیورپول و لایپزیش از تلویزیون+ پخش آنلاین

ساعت پخش زنده بازی اینتر و یانگ بویز از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین

توقف موقت پروازهای 2 شرکت هواپیمایی ترکیه به ایران

لوئیز انریکه: نگران صعود پاری سن ژرمن به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا هستم

افزایش موارد مالاریای ناشی از سفرها در اروپا

قواعد شنگن در آسمان اروپا هم اعمال می‌شود

برنامه پخش زنده فوتبال امروز (2 آبان 1403) + لینک پخش آنلاین

گزارش نیویورک تایمز از استفاده 11 لشکر اسراییل از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی

دیدار پوتین و رئیسی در کازان: قدرت‌نمایی اتحادهای منطقه‌ای!

فیلم | رئیس جمهور چین: جنگ در غزه و لبنان نیاز به یک آتش‌بس دارد

پوتین: پیشنهاد ایجاد یک پلتفرم مالی و سرمایه‌گذاری جدید برای کشور‌های بریکس را داریم/ رئیس جمهور چین: جهان چندقطبی باید تثبیت شود/ رئیس جمهور مصر: خواستار برداشتن گام‌های ملموس برای تأمین مالی توسعه در کشور‌های در حال توسعه هستیم